Bemutató
Minden kultúrában megjelenik az ősanya, a Földanya, mint az őstudás, a mindent átölelő gondoskodás és védelmezés archetípusa. A buddhista hagyományban az Ősanya Buddha egyik alakja Tara, a Szabadító Istennő, fő tevékenysége a félelem és a veszély elhárítása. A hindu tantrikus hagyományban Tara az együttérzés ősereje. A hinduizmusban a világ keletkezését egy teknőshöz kapcsolják, a görög-római mitológiában a teknős a termékenység szimbóluma. Az ókori kínai világfelfogásban megjelenik a kozmikus méretű teknős, aki a páncélján hordja a Földet. Így olvad össze a Tara teknőjében e két archetípus.
Tara teknője az ősanya bölcsője, a szenvedéseinktől megszabadító, védelmező, gyógyító és tisztító tér. A Lepkévé váláshoz és az Élő felszínhez hasonlóan ebben az Élőkép-előadásban is az elasztikus anyag használatával ölt formát a lét közege és a benne létezők, a morfománok. Színek és formák alakulása, hangok rezgése által hívjuk az együttérzés istennőjének huszonegy megnyilvánulását.
Alkotó-előadók: Bodócs Diána, Grégory Chevalier, Kalmár Ákos, Ködmön Petra, Luca Izabella, Somlai Anna
Hangtér: Jager Dávid
Látvány, tervezés, rendezés: Bérczi Zsófia
Az előadás időtartama 45 perc.
Az Élőkép Színház, ahogy a nevéből sejthető, élő képzőművészeti alkotásokat hoz létre, munkásságában meghatározó a formailag és tartalmilag újszerű látásmód kifejeződése, a képzelet feltárása, átélhetősége, illetve ennek átadása, amely során kép, képzet és képzelet szerves egységet alkot előadóművészettel és installációval.
Az Élőkép alapítója és vezetője Bérczi Zsófia, vizuális kommunikáció tervező: „Előadásaimmal a nézők képzelőerejét szeretném megmozgatni, egyfajta meditációba szeretném vinni őket; az önismereti, filozófiai és metafizikai kérdésekkel pedig alkalmat szeretnék teremteni arra, hogy megnyílhassunk transzcendens összefüggések iránt. A tudományok és más szakterületek inspirációjára is alkotok, szeretnék hidat teremteni különböző diszciplinák (matematika, geológia, építészet, iparművészet, pszichológia, filozófia, vallástudomány, stb.) és az előadó-művészet között.”